Saturday Sparkle

SHOP THE POST


Happy Saturday! Finally weekend and soon we are off to the centre for some shopping ðŸ™Œ The salary has entered the account, my parents and sister is in town and on Monday it's only a half day of work, so the weekend can't start on a better way! Do you have any fun plans?

I have always loved strolling around in vintage shops and I there has been periods when I have used vintage more and other less. Vintage has always been very interesting for me, both thinking of who has used it before but also that I love the feeling of wearing something unique that not everyone has. I always go vintage hunting when I'm looking for blouses (preferable in silk) which you can find for very good prices and beautiful prints but also when I want to add a sequin dress or top to my collection (there are lots of that I can promise). This beautiful creature is one of my latest buys and it was love at first glance. The colour, volume and the beautiful hand craft I couldn't resist. Obviously I asked myself various times "When will I use this dress?" but in the end it's all about how you combine it. Together with a pair of boots everything becomes more "casual" and with a wide belt in the waist and maybe a leather jacket an embellished garment becomes much more day-to-day friendly. For night I only change my boots for a pair of heels and voila I'm ready for a gala ðŸ˜‰

Have a great weekend ðŸ˜˜
----------
Glad Lördag! Äntligen helg och snart bär det av till stan' för lite shopping 🙌Lönehelg, föräldrar och syster på besök plus att det är halvdag på Måndag så helgen kan inte starta på ett bättre sätt! Vad har ni för planer?

Jag har alltid gillat att strosa omkring i vintage butiker och har haft olika epoker i mitt liv dÃ¥ jag har använt vintage plagg mer frenetiskt. Vintage för mig har alltid varit intressant, dels för att jag försöker föreställa mig vem som har burit plagget innan men även att man oftast är helt unik med plagget, vilket jag verkligen gillar. Jag vänder mig alltid till second hand butiker när jag är ute efter blusar (helst siden) som man kan hitta till väldigt bra priser och i fantastiska print men även när jag vill addera en pärlklänning eller topp till min samling (det finns det gott om kan jag lova). Den här fantastiska varelsen är ett utav mina senast köp och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Färgen, volymen och det fantastiska handarbetet gick bara inte att motstÃ¥. Jag frÃ¥gade mig flera gÃ¥nger "När jag ska ha användning för den?" men allt handlar om hur man matchar ett plagg. Tillsammans med ett par boots blir allt mer "casual" och med ett bredare skärp i midjan och kanske en skinnjacka tycker jag att det den är mycket mer dag-till-dag vänlig. För kvällen byter jag bara bootsen till klackar och vips sÃ¥ är jag redo för gala 😉

Ha en fantastisk helg 😘



Sammydress Earrings
Beyond Retro Dress
Vintage Belt similar Asos & Asos
Balenciaga cut-out boots Here & Here
Fendi Baguette Bag Here & Here

FOLLOW ME ON INSTAGRAM BLOGLOVIN' FACEBOOK

Comments

Popular Posts