It's The Details That Makes The Difference


SHOP THE POST


Happy Valentines!

Do you have any fun plans for today?

I'm back from my holidays and I'm filled with new energy and ready for what the spring has to offer 😃 This year I'm planning a lot of changes so I'm really looking forward to what 2019 has to offer. I have already shared some of my tips from the trip on Nouw but I still have to more posts to come 👍

Even though my body screams spring the weather outside is still on winter mood, but I'm hoping for that to change soon. In about a week I'm off to New York 🙌love this city, it has so much energy and pulse that really fits me.


This weekend I'm catching up with my friends that I haven't seen for a while and there will be dinner, and drinks, with other words, lots of fun.

Well enough about that, for you who visit my blog know that I'm a lover of colours but occasionally the colour black makes an entrance 😉 Black is, I would say, the staple of a wardrobe and having a great pair of jeans, a leather skirt, a tailored blazer and trouser in this tone is a must, according to me. I always look for small details that will stick out, like the buttons on this sweater, which gives a fun twist to the look. This is also a simple DIY project if you have an of cardigan lying around. Just buy some nice buttons and add it and you have given the sweater a new life! I also like to play around with accessories, or like today, stockings to make the look stick out even more. There are small and easy ways to take the black outfit to a new level, and this is one way.

See you soon 😘

----------

Glad Alla Hjärtans Dag!

Har ni några roliga planer?

Jag är tillbaka från min semester i Bali och känner mig fylld men ny energi och redo för vad våren har att erbjuda 😃Det här året planerar jag en del förändringar så ser verkligen fram emot vad 2019 kommer att ge! Jag har redan delat lite av mina tips från min resa men har några fler som kommer👍

Även om min kropp skriker efter vår så är inte vädret riktigt med mig än, men hoppas på att det snart vänder. Om ca en vecka bär det av till New York 🙌älskar verkligen den här staden, den är fylld med så mycket energi och puls som verkligen passar mig.

Den här helgen kommer att handla om att träffa min a vänner som jag inte sett på ett tag och det kommer vara goda middagar och vin, så riktigt mysigt med andra ord.

Nog om det, för er som tittar in här då och då vet att jag är mycket för färg. Dock gör svart entré då och då 😉Svart är, skulle jag säga en mycket viktig basfärg i garderoben, och enligt mig bör man ha ett par snygga jeans, en skinn kjol, en kavaj med bra passform och ett par kostymbyxor i den här tonen. Jag letar alltid efter de små detaljerna som gör skillnad, så som knapparna på den här cardigan, som ger en rolig tvist på helheten. Det är också ett enkelt DIY projekt om man har en enkel tröja som man inte använder, då är det bara att köpa några knappar i ens smak och addera dem, och voilá så har man gett plagget ett helt nytt liv. Enkelt och behöver inte kosta speciellt mycket plus att man gör användning av något i garderoben som bara ligger där och samlar damm. Jag gillar även att leka runt med detaljer, såsom accessoarer eller som idag, ett par mönstrade strumpbyxor för att få min look att sticka ut lite mer. Det finns små och enkla sätt att krydda upp en helsvart look och det här är bara några få sätt!.

Syns snart 😘





Zara Sweater similar HERE & HERE
Beyond Retro Skirt similar HERE & HERE
Dr Martens Boots Here & Here
H&M Stockings similar Here & Here
Dior Saddle Bag Here & Here

FOLLOW ME ON INSTAGRAM BLOGLOVIN' FACEBOOK

Comments

Popular Posts