Vacation look - Blue Maxi Dress

SHOP THE POST


Hello Saturday! Do you have any fun plans for the weekend? I'm currently in Gothenburg visiting my parents even though my mind and soul is still in Hvar ;) I was made to live in warmer climates and luckily I did for many years but now I have to escape for small vacations throughout the year to get the correct amount of sun :)

When on vacation I really try to use all those light summer garments that normally will be stuck at the bottom of the wardrobe as the "Swedish summer"normally don't allow me to wear them, which is a shame as I have a lot :( Well well, that's just the way it is! Long fluid maxi dresses are one of my summer favourites as they are fresh and feminine and looks great with flats which is prefect when you are in cities that are filled with cobblestones which are slippery and will destroy any heel that is thinner than 3 cm. Not only that, it's so comfortable and you can easily wear the dress during the day with less accessories and can be converted to a night dress with the easy trick of adding accessories. 
For those of you that are looking for the perfect maxi dress I have gathered my favourites above.

What do you like to wear during your vacations?

Have a great Saturday!
----------
Hej Lördag! Har ni några roliga planer för helgen? Jag är för tillfället i Göteborg och hälsar på mina föräldrar även om jag mentalt fortfarande är i Hvar :) Jag är verkligen gjord för att bo i varmare klimat och lyckligtvis har jag haft möjligheten att ha gjort det i 6 år i Barcelona. Nu får jag få min dos av värme och sol genom att semestrar under året :)

När jag är på semester försöker jag verkligen se till att få använda mina sommarplagg som inte är anpassade till den "svenska sommaren", vilket i mitt fall är 1/3 av min garderob! Men, men sån't är livet :( Långa klänningar med massor av tyg är favoritplagget att använda under semestern då de är så svala och feminina och passar perfekt till platta skor och sandaler. Det med skor tycker jag alltid är ett dilemma då jag packar min resväska för jag älskar verkligen att ha klackar på mig men i många städer är gatorna fulla med kullerstenar som är hala och opassande för alla klackar som är tunnare än 3cm så jag ser alltid till att ha antingen kilklackar eller lite tjockare klossar (eller om jag ska vara ärlig både och ) som passar de här typerna av gator. Maxi klänningen är också det perfekta plagget då det är lika snyggt att ha på sig under dagen som på kvällen och ett enkelt sätt att piffa upp plagget är att addera lite accessoarer (vilket enligt mig är den sista detaljen som förgyller looken).
Om ni, som jag, också har en förkärlek för långklänningar har jag samlat mina favoriter längst ner.

Vad brukar ni packa ner för eran semester?

Ha en fantastisk lördag 
Time to meet up our friends for dinner :)

H&M  Dress similar Mango & Asos

FOLLOW ME ON       INSTAGRAM       BLOGLOVIN'       FACEBOOK

Comments

  1. This dress is stunning and you look amazing! The color is gorgeous!

    xx, Elise
    www.sparkleandslippers.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Now your thoughts...

Popular Posts