Pinstripe Take Over













Trenchcoat: H&M , Dress/Klänning: H&M , Biker Boots: Primeboots , Bag/Väska: Friis & Company , Necklace/Halsband: H&M , Earrings/Örhängen: H&M , Ring: & Other Stories , Midi Ring: H&M , Bracelets/Armband: MONO&ME

I think most of you have noticed the pinstripes that are covering every type of garment lately. Everything from thin stripes making their statement on straight coats to wider ones on sweaters, dresses and skirts. They are everywhere. I am especially fond of the male inspired pinstriped suits, masculine yet feminine, all depending how you wear it.

Back to my look today. I found this striped jumper dress on H&M. I fell for the colour combination, navy and white and the sporty feel it had to it. I wanted to give the dress a more rock look so I wore it together with my biker boots (but I would absolutely wear it with a pair of sneakers as well). Another essential in every ones closet should be a trench coat. I love the details and length of mine. The straight cut plays with masculinity and femininity. Just perfect and if I feel like making it more fitted I just use the belt and voilà it has transformed to a dress :)

Have a lovely Saturday!

See you soon:)



Jag tror att de mesta av er inte har kunnat undgå att märka kritstrecken som på sistone kan hittas på all typer av kläder. Allt från tunna ränder på raka rockar till bredare på tröjor, klänningar och kjolar. de är överallt. En av mina favoriter är kritstrecks-randiga kostymer inspirerade från den manliga garderoben, maskulint men feminint, helt beroende på hur man bär dem.

Tillbaka till vad jag har på mig idag. Jag hittade den här randiga klänningen på H&M. Jag föll för färgkombinationen marinblått och vitt och den sportiga känslan den hade. Jag ville åstadkomma en lite mer rockig känsla så valde att använda mina biker boots (men hade lika gärna kunnat ha ett par gympaskor). En annat väsentligt plagg som borde finnas i allas garderob är en trenchcoat. Jag älskar detaljerna och längden på min. Det raka snittet leker med det maskulina och feminina. Helt perfekt, och känner jag för att ha den mer åtsittande knyter jag bara bältet i midjan och voilà så har den transformerats till en klänning :)

Ha en underbar Lördag!

Syns snart :)

Comments

Popular Posts