The Black Dress















Shot by Facundo Viera

Dress/Klänning: Zara , Turtleneck/Polotröja: Zara , Hat/Hatt: Zara , Boots: Acne ,  Bag/Väska: Friis & Company , Earrings/Örhängen: Topshop , Bracelet/Armband: Bershka , Ring: Dyberg/Kern


The minute I tried this dress on I knew that I had to have it. It was love at first sight, the fit, the texture and the amazing zipper detail in front that you can adjust according to taste. Magazines always highlights the importance to have the perfect black dress in the wardrobe, and this is mine. I can wear it during the day with a t-shirt or a turtleneck underneath and for the night just as it is with a chunky chain or a big statement necklace. Also it transforms to a skirt if you wear it with a big sweater!

I'm normally not a hat girl, but I thought this hat was so cute. It combines street style (form of a cap), fun (the ears) and femininity. So this had to be added to my collection of hats (I only have three when I think about it).

Hope you had a great weekend!

See you soon :)


I samma stund som jag prövade den här klänningen visste jag att den måste bli min. Det var kärlek vid första ögonkastet, passformen, tyget och dragkedjedetaljen fram som kan ändras beroende på smak. Modetidningar poängterar alltid hur viktigt det är att ha en svarta klänning i garderoben, och den här är min. Jag kan ha den under dagen tillsammans med en t-shirt eller polotröja under och kvällstid enbart som den är med ett stort kedjehalsband eller liknande. Den kan också förvandlas till en kjol om man bär den tillsammans med en stor stickad tröja.

Jag är vanligtvis ingen hatt människa, men jag tyckte att den här var så söt. Den kombinerar street style (formen av en keps), den är rolig (öronen) och kvinnlig. Så den var tvungen att läggas till i min samling av hattar (jag har bara tre när jag tänker efter). 

Hoppas ni hade en fantastisk helg!

Syns snart :)

Comments

Popular Posts