Leo Jaquard

SHOP THE POST


Happy Saturday!

Do you have any fun plans for the weekend? I'm trying to land from all the travelling I've done the last 2 months and will keep my weekend unplanned and take it as it comes 🙌Yesterday I cleaned, did the laundry and filled up my fridge! I love waking up on a Saturday knowing that none of this boring chores needs to be done and I can just enjoy without thinking that something needs to be done. What are your tricks ?

I'm currently living in these boots! Best buy so far this winter, I can more or less match them with everything 🙌I especially like how they look together with dresses that normally have a more going-out feel. A pair of chunky boots really helps to make use of my more "fancy" dresses which I strangely enough have a lot of in my wardrobe 😳 ...don't ask me why but obviously I'm weak for shine and beautiful dresses 😊Animal print is something that I always go for and today's dress has a more subtle tone in tone pattern and I love the deep v-neck and open back. A dress I can wear from day-to-night by just changing into heels or why not keeping my feet more comfy and stay in the boots 😉

See you soon 😘

----------


Glad Lördag!

Har ni nÄgra roliga planer för helgen? Jag kommer att försöka landa lite efter allt resande de senaste 2 mÄnaderna och har bestÀmt mig för att INTE göra nÄgra planer och ta det lite som det kommer. Jag tycker ibland att man lÀngtar till helgen för att ta det lugnt men sen bokar jag upp den med en mÀngd aktiviteter vilket resulterar till att jag stressar upp mig istÀllet, vilket jag inte tycker om. Helgen Àr för mig till för att njutas och göra det man kÀnner för sÄ jag försöker alltid att inte ha ett fullspÀckat schema. Kan ni kÀnna likadant?

IgĂ„r passade jag pĂ„ att göra trĂ„kiga saker som att stĂ€da, tvĂ€tta och fylla upp kylskĂ„pet som har vart tomt i stort sett 5 mĂ„nader đŸ˜±(INTE BRA) ! Älskar att vakna upp pĂ„ Lördagsmorgon i en vĂ€lstĂ€dad lĂ€genhet utan att behöva tĂ€nka pĂ„ att att trĂ„kiga sysslor ska göras, tar bort sĂ„ mycket stress för mig.

SĂ„ de hĂ€r bootsen mĂ„ste jag sĂ€ga Ă€r mitt BÄSTA vinter köp. Jag lever i stort sett i dem och kan verkligen ha dem till allt. BĂ€sta sĂ€ttet att hĂ„lla nere kostnaderna och behĂ„lla utrymmet i garderoben 😉behövs verkligen inte mĂ„nga alternativ dĂ„. Vad jag gillar mest Ă€r att de passar sĂ„ bra till till alla mina klĂ€nningar och ger mina "fin" klĂ€nningar en mer avslappnad kĂ€nsla dĂ„ jag inte gĂ„t pĂ„ fest varje dag 😂Konstigt nog Ă€r de flesta av mina klĂ€nningar mer för fina middagar eller fest, eller nĂ€r jag tĂ€nker efter kanske det inte Ă€r sĂ„ konstigt Ă€ndĂ„ dĂ„ jag gillar allt med glans och faller oftast för vackra kreationer 😊Djur print Ă€r nĂ„got som jag ALLTID dras till och dagens klĂ€nning har ett mer subtilt mönster som gĂ„r ton-i-ton. Den djupa urringningen fram och bak ger det dĂ€r lilla extra till plagget och det gĂ„r enkelt att stĂ€nga till med en brosch eller liknande för att göra den mer anvĂ€ndbar under dagtid. Det Ă€r verkligen en klĂ€nning jag kan bĂ€ra frĂ„n dag till kvĂ€ll genom att endast byta om till ett par klackar för kvĂ€llen.

Syns snart 😘


H&M Dress similar & Other Stories & Glamorous
Vintage Belt similar Nelly & Nelly
H&M Earrings similar Here & Here

FOLLOW ME ON INSTAGRAM BLOGLOVIN' FACEBOOK

Comments

Post a Comment

Now your thoughts...

Popular Posts