Tailored






















Shot by Facundo Viera

Leather jacket/Skinnjacka: Zara , Blazer/Kavaj: Stradivarius , Shirt/Skjorta: Replay , Trousers/Byxor: & Other Stories , Loafers: Zara , Shoulder bag/Axelremsväska: Friis & Company , Sunglasses/Solglasögon: Emporio Armani , Rings/Ringar: Dyberg/Kern + H&M

I think that one of the moments when I feel the most feminine is when wearing a suit. I think it's sexy but with a lot of femininity. It's also interesting how powerful you can feel wearing it. The wish list for spring includes a suit in a fuchsia colour. 

Today I'm wearing tailored trousers from & Other Stories with a shiny surface and the blazer is from Stradivarius. I like how the velvet material on the blazer and the shiny surface of the trousers makes such a good couple. The flounce on the shirt is a fun detail as well as the buttons on the blazer. To add some edge to the outfit I added a leather jacket as well as the studded loafers for a rough edge. I also think it's important to have in mind that a suit doesn't need to be from the same brand nor material or colour. I think it's much more fun when its a mismatch. 

Now to something totally different. On Saturday and Sunday there is a really good vintage market in Barcelona called Lost & Found. This market is held every three month, and this time at Estación de Francia.  Here is the link to read more. I will sell my clothes on Saturday and you will find me at stand Nr SAB B7, so pass by to see my treasures :)

See you soon :)


Jag tror att då jag känner mig som mest feminin är när jag har kostym på mig. Jag tycker att det är sexigt men med mycket femininitet. Det är också intressant hur kraftfull jag känner mig när jag har på mig den. Önskelistan till våren innehåller bland annat en kostym i fuchsia.

Idag har jag på mig kostymbyxor från & Other Stories med en glansig yta och kavajen är från Stradivarius. Jag tycker om hur sammets materialet från kavajen och den glansiga ytan på byxorna skapar ett sådant bra par. Volangen på skjortan är en rolig detalj likaså knapparna på kavajen. Som konstrast till outfiten matchade jag med en skinnjacka och loafers med nitar. Jag tycker också det är viktigt att nämna att en hel kostym inte behöver komma från samma märke eller vara i samma material. Jag tycker nästan det är mer intressant och roligt när det är omatchade.

Nu till något helt annat. På lördag och söndag är det en fantastisk vintage marknad i Barcelona som heter Lost & Found. Marknaden är en gång var tredje månad, och nu till helgen kommer den vara i Estación de Francia. Här är länken till sidan. Jag kommer att sälja mina kläder på lördagen och ni kan hitta mig vid stånd Nr SAB B7, så kom förbi och se vad som finns.

Syns snart :) 

Comments

Popular Posts