Hairy Situation





I usually don't like to play favourites with my clothes, but I must admit that I have some in my wardrobe that I could wear everyday. This jacket is definitely one of those garments. It has such a rock-ish vibe to it and I always smile when I look at it, as it looks like Thing, the hairy character in The Addams family :)

It's true that fashion repeats itself, and it's understandable. It seems like it's getting more and more difficult to come up with new products that's never been seen. So of course designers find inspiration in old archives. I feel that I just that today that to say went back in time.....YES I used a skirt over a pair of pants. I never thought I would wear that again, but I learnt never to say never especially when it comes to fashion.  A personal style can change with time. And you know what, I think it looks great. I'm more amazed that I used it as just a skirt, felt really short when I put it on !

Happy Thursday!!

See you soon :)


Jag gillar alla plagg i min garderob men jag måste erkänna att det finns vissa plagg som jag skulle kunna använda varje dag. Den här jackan är definitivt ett sådant plagg. Den känns väldigt rockigt och varje gång jag tittar på den får jag ett leende på läpparna för jag tycker den ser lite ut som Saken i Familjen Addams :)

Det är sant att mode har en förmåga att repetera sig, vilket är helt förståeligt. Det verkar som att det blir svårare och svårare att komma upp med nya plagg så det är förståeligt att designers letar i gamla arkiv för att få inspiration. Det känns som att det är precis det jag har gjort idag d.v.s. gått tillbaka i tiden.....JA jag har en kjol över byxorna. Jag trodde aldrig att jag skulle ha det igen, men jag har lärt mig att aldrig säga aldrig när det kommer till mode. En personlig stil kan ändras med tiden. Och vet ni vad, jag tycket det ser väldigt bra ut. Jag är mer förundrar över att jag använde den enbart som kjol, den kändes väldigt kort när jag satte på mig den !

Ha en underbar torsdag!

Syns snart :)











Faux Fur/ Fuskpäls: Zara // Sweater/Tröja: H&M (Similar) // Pants/Byxor: H&M (Similar) // Skirt/Kjol: Zara (Similar) // Boots/Skor: Vagabond (Similar) // Bag/Väska: Friis & Company (Similar) // Earring/Örhänge: H&M // Necklaces/Halsband: H&M + Vintage (Similar) // 
Rings/ Ringar: Dyberg/Kern + Uterque // Bracelets/Armband: MONO&ME

Comments

  1. Great post, beautiful accessories!!
    kiss Giuly

    www.thefashionmamas.com

    ReplyDelete
  2. Hairy but stylish! I love this look! xxx

    www.stylentonic.com

    ReplyDelete
  3. Gorgeous! Love your coat!

    Keep in touch on BLOGLOVIN

    Love,
    FASHIONHYPNOTISED

    ReplyDelete
  4. wow, this is very sophisticated, love the whole look, just fab! I think you look very bohemian in this outfit. <3 Zhanna, www.stylehenge.com

    ReplyDelete
  5. great pics… nice outfit.. lovely unique style…

    DinaBella
    http://dina-bella.blogspot.com/2014/02/body-shape-perfect-fit-diamond.html

    ReplyDelete
  6. Beautiful layering!

    http://fashmongers.wordpress.com

    ReplyDelete
  7. Really love the jacket! Such a staple! and love the idea of a skirt over pants! Definitely will have to try that

    Shelby
    The Memphis Jewel
    www.thememphisjewel.com

    ReplyDelete
  8. Den där fuskpälsen var riktigt snygg och perfekt färg!

    ReplyDelete

Post a Comment

Now your thoughts...

Popular Posts